Garść informacji o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie stron www - usługa dostosowana do waszych potrzeb.

Funkcjonują 3 kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– miasto (przykładowo “fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Wilda”)
– kraj (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do klientów mieszkających na konkretnym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na promocję i nie ma możliwości walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Inny typ pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki właściwemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords istotnie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail to również znacznie niższa konkurencja. Kluczowe jest również to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– telefon LG K40 biały,
– buty Adidas Hard Court czarne sklep online,
– golarka Eldom MT500 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę produktów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Dzień Matki czy finały Pucharu Świata w piłce nożnej. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Przeważnie należy zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, aby Google zdążyło zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść strony internetowej.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]