PBN – jak wykorzystać jego potencjał?

Jeżeli ciekawi Cię dobra oferta wizytówek NAP, zajrzyj na https://bit.ly/3n01VWf.

Aby klient odnalazł twój biznes musisz nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy regularnie dodawane są do niej nowe rzetelne i użyteczne dla klienta informacje. Ale nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

PBN – łatwe zdobywanie sporej liczby zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, bo są tworzone a potem zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który dba o jakość dostępnych tam artykułów. PBNy są często wykorzystywane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii reklamowej, co trzeba mocno zaakcentować, ponieważ najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest niestety to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a później trzeba przeznaczać niemało godzin na utrzymanie ich na należytym poziomie.

Artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN

PBNy doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, pełna nazwa i adres e-mail bądź telefon. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też profil na portalu społecznościowym, wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym albo artykuł, w którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.

Kolejna skuteczna metoda wykorzystania możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej wartość oryginalnego artykułu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci rozumieją jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są pomocne, godne uwagi teksy. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL, w których ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym i zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO