Potrzebujesz więcej wiadomości o kampanii SEO? Dobrze trafiłeś! Wejdź na http://tinyurl.com/zqpfzh4.
Firmy lub właściciele sklepów internetowych, którzy marzą o tym, żeby wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy, którego nie zaleca się, to podejmowanie działań na własną rękę. Nie posiadając wiedzy w tematyce SEO i nie monitorując każdego dnia informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – kluczowe – skutecznie. Druga droga to utworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, aczkolwiek nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że poza fachowcami od SEO w pracują tam dodatkowo osoby od kampanii Google Ads, grafiki, programowania oraz kreatywnego pisania, które służą rzeczowym wsparciem w tych sferach.
Po czym poznać sumienną firmę SEO
Polskich agencji SEO jest mnóstwo. Co wziąć pod uwagę podczas doboru firmy, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy postawić na markę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych oraz reklamowych, co roku się zwiększa, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która działa od minimum dekady, można mieć zaufanie, że dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO na ogół na swoich stronach dodają zakładkę „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, aby samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała i jakie kwestie udało jej się rozwiązać. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o planach zadań na nadchodzące miesiące, ale także dostarcza raporty z ukończonych działań i ich rezultaty.
Następna zasadnicza kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii działań do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik kompetentnej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o pomocnicze dane o firmie, potrzebne do opracowania dla niej wszechstronnej oferty. Chodzi o dane, których nie można znaleźć samodzielnie online, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd pracach SEO i o istotnych dla klienta artykułach czy usługach, które zamierza wypromować.
Opłata za pozycje – czy to korzystna forma rozliczeń z firmą SEO?
Nieufnie należy potraktować firmy SEO, które sugerują rodzaj współpracy z opłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu opłata odbywa się dopiero wtedy, gdy frazy kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top5 albo pierwszej strony wyników). To wciąż często spotykany model rozliczeń, aczkolwiek wiąże się ze znacznym zagrożeniem – można bowiem uzyskać szybki efekt łamiąc standardy ustalone przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, w związku z tym solidna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych wyników. Co do ceny za współpracę z firmą SEO, to z rzadka bywa ona stała – przeważnie w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy nieodzowne są większe nakłady finansowe, żeby opracować drobiazgowy audyt SEO, a następnie wprowadzać w życie wszystkie wyliczone w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty działań bywają znacznie niższe.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]